onsdag 1 juli 2015

I dag

för två år sedan blev vi bostadsrättsägare för allra första gången!

Tänk vad tiden går!

Ett beslut som vi absolut inte har ångrat!
Vilken frihet, inga måsten längre!

Om vi drar iväg med bobilen så kan vi vara borta en dag, fem dagar eller fem månader.
Spelar ingen roll nu när inget arbete väntar!

Tidigare började man grubbla på söndagsmorgon om vad som måste göras och så var det bara att åka hem.
Jag har byggt två hus till största delen själv, hur orkade man, men var sak har sin tid så nu gäller det att skörda!

Nu har vi två vaktmästare som sköter hus och trädgårdar, alldeles utomordentligt väl skall tilläggas, vi åker och kommer som vi vill!

Jag lovade mig själv för två år sedan att jag aldrig mera skulle behöva skotta snö, klippa häck eller klippa gräs o.dyl.
Det löftet har jag hållit!

Tänk att kunna uppleva ny omgivning så ofta man vill i stället för att sitta i samma trädgård dag ut och dag in!

Som sagt, var sak har sin tid och nu är det mobil fritid som gäller!

Det enda som nu drar oss mot hemtrakter är nära och kära!

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Vi trivs också med vår lägenhet:) Bara låsa dörren o åka iväg...Kram

    SvaraRadera
  2. Perfekt ordnat av er,så vill vi också ha det snart!
    Det kommer,tills dess njuter vi av bägge delarna :-)

    Ha det gott...Varm SommarKram

    SvaraRadera