lördag 13 juni 2015

KABE

i Tenhult och Caravanhallen i Haninge skall båda ha en stor eloge!




Varsin bukett med röda rosor till dem!

Utan dessa hade historien med kylskåpet inte slutat lika bra!
Ingen av dem var egentligen inblandade i kylskåpshistorien men det var de som såg till att det blev ett avslut!

Under resans gång så ringde jag en kontakt på KABE i Tenhult.
Efter det samtalet dröjde det bara minuter så hörde Dometic av sig och det ledde till att jag löpande  hade kontakt med dem.
De hade bevakning på Electrolux och stressade dem men nådde inte riktigt ända fram.
Jag tyckte i det längsta att Dometic skulle rå på serviceleverantören Electrolux men så blev det inte riktigt.

Efter sista besöket från Electrolux Jordbro, i måndags, så hade jag fått nog och ringde KABE.
Jag hann bara två meningar så hör jag i andra änden!
- Ni skall ha ett nytt kylskåp!
1 1/2 dygn senare , på onsdagen kom det till Haninge!

Jag hade avvaktat, under resans gång,  med att ringa KABE för jag tycker inte de var inblandade.
Det lustiga är att många husbilsägare skäller om och på husbilstillverkaren oavsett vad som krånglar.
Om kylskåpet krånglar i ett hus så ringer väl de flesta efter kylskåpsservice, inte ringer man till eller skäller på Hjältevadshus då!
I en bobil såväl som i ett hus är många firmor involverade och det gäller att skjuta rätt!

Det känns naturligtvis skönt att ha ett stort svenskt företag i ryggen om det krävs något extra!

Caravanhallen var fullkomligt nedlusade med arbete och hade inte en chans att med några dagars varsel byta skåp.
Jag vet och har stor förståelse för det.
Caravanhallen  har alltid ställt upp och hjälpt mig om möjlighet funnits.
Jag vet att de hjälpt mig om de haft minsta chans.
Johan var förtvivlad men erbjöd däremot att lokal med lyftutrustning fick användas.
Bra med lyft då skåpen fick tas genom takfönstret.

Caravanhallen hade ju dessutom inte minsta skuld i detta utan jag hävdade hela tiden att de skyldiga, Electrolux och Dometic, hade ansvaret att lösa det de ställt till med.

Jag pressade därmed Dometic på att de fick skaffa tekniker som kunde byta skåp.

Med all säkerhet fick jag hjälp här också, från någon i bakgrunden,  för Dometic anlitade raskt en från Göteborg och en från Stockholm för att byta ut skåpet.
Johan höll ett öga på dem så jag kände mig lugn.
Det gick bra!

Än en gång stort tack till KABE och till Caravanhallen!










Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Slutet Gott Allting Gott.
    Är verkligen glad att det har ordnat sig och ni kan nu ge er ut på vägarna utan att jaga ström.
    Vilken tur att Caravanhallen finns i våran närhet.
    Kram JoY

    SvaraRadera
  2. Det som vi och många flera vet av erfarenhet, "Kabe service är alltid steget före". Kabe service i Tenhult har ett oslagbart gott rykte till och med ut i Europa. Det är underbart att köra svenskt och ha bästa service som går att få på cykelavstånd. Även om du har längre till Tenhult än jag, så förstår jag att Caravanhallen också har ett gott rykte. Kyl ner dig och maten nu & Må bra.

    SvaraRadera
  3. Så ska riktiga firmor agera,då behåller de sina kunder!
    Vi som kör Adria har ju också Kabe i bakfickan :-)

    Ha det gott med nya skåpet nu....Kram

    SvaraRadera