fredag 24 oktober 2014

Tyskland

rullade vi in i mitt på dagen i går!

Längsta etappen hittills 40 mil på motorväg!
Bra bilväder, mulet men uppehåll!

Vi ville passera Hamburg, som gick ganska bra,  men sedan började vi fundera på något litet ställe att övernatta på!


Vi svängde av stora vägen och hittade på andra försöket ett bra ställe, trots namnet på byn!
Mitt mellan Hamburg och Bremen och jättenära A1 som vi skulle följa.

Fick parkera på baksidan i ostört läge!

Ett litet hotell med trevlig restaurang!

Just nu var det viltvecka!

Hela restaurangen

var fylld av skog

som innehöll

alla 

Djur som fanns på menyn!

Vi valde Hjortfilè!

Vilken höjdare!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Trevligt att upptäcka nya ställen och god mat med!
    Tyskland är nog bra ordnat för oss Bobilsälskare!
    Lite ovanligt med skog på restaurang :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni ville komma förbi Hamburg...det skulle jag också vilja om jag var där :) Vi hamnade mitt i Hamburg för 2 år sedan..vår gps ville att vi skulle köra rakt genom centrum...huuua så hemskt det var. Tur ni slapp det. Ha det skönt nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas djuren var uppstoppade, det såg verkligen annorlunda ut. Tyskland kan vara ganska festligt. Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland kan man ju hitta en restaurang i skogen, men aldrig har jag hör om en skog i restaurangen :) Kul!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tyskland kan överraska.......

    Kram! :)

    SvaraRadera