onsdag 23 juli 2014

Frösön

och närmare bestämt Frösö Camping blev gårdagens mål!

Den härliga sommartemperaturen gjorde att vi ville kosta på oss el för att köra AC!


Ett stopp i Sveg för att handla!

I Sveg var det marknad!

Mellan Orsa och Sveg är det bara skog!
Vi underhöll oss med dansbandsskiva som vi fick av Rolle o Carina!
Ni får gissa vilket band det var!

Framåt kvällen kom vi till Frösö Camping!
Vi var först till Östersund Camping, bakom hotell Scandic som vi bott på många gånger, de hade inga elplatser kvar!

Frösö Camping ligger ned mot vattnet mitt emot Östersund!

Bakom träden ligger Östersund!

Klockan 21.00 hade vi 25 grader utomhus och 19 grader inomhus!
Vilken sommar!
I dag skall det bli 30 grader!

Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Härlig tur ni är med om norrut !!
    Det går lättare att åka med bra
    musik in i öronen,eller hur ??

    Ha en underbar resa m Sol o Bad norröver/Kram

    SvaraRadera
  2. När vi körde till Nordkap 1999, stannade vi på flera rastplatser och övernattade. Då sa jag till en granne, "Vad skönt att komma norr om Gävle och få känna lugnet". "Då har du inte varit här på 30 år" sa grannen. Jag håller ändå med damen på telefon, som sa till mig, "In´t ä de nå brått in´t, vi stim in´t". Jag vidhåller att så är det i Norrland. Men vilket resväder ni har. Ps. Bandet är i Aneby Folkets Park på fredag kväll. Smålandskramar från oss.

    SvaraRadera
  3. Visst är det ett Underbart väder vi har, bara att njuta.
    Kram

    SvaraRadera