söndag 27 juli 2014

Ångtåg

åkte vi i går kväll!
Vi är kvar i Arvidsjaur, trivs bra på denna trevliga camping!

Detta provade vi!

Men först en dag i Arvidsjaur!

Familjen Älg!

Järnvägsstationen!

Stinsen med medhjälpare!

Ordinarie tåg från norr inkommer!

Av - och påstigning inför vidare färd söder ut!

Musikunderhållning när tåget inkommer!

På kvällen åkte vi med Ånglok!
Som barn var jag och tittade på ångloken vid Ljusfors station nära Vånga där jag växte upp!
Man kunde åka till Örebro!

Stiligt lok!

Fina vagnar!

Storavan!

Efter fem mil så bytte loket plats och vi vände åter mot Arvidsjaur!

Ett längre stopp, vid Storavan, för bad och korvgrillning!

Välvårdat!

Trevlig tur i den ljuva sommarkvällen!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Det var en kul utflykt med tåget att stanna för korv och bad, lite annorlunda.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul, det hade jag också åkt om jag varit där. Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med ångtåg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med ångtåg !!
    Det hade vi hemma i Orsa
    när man växte upp och drömde
    om att bli lokförare !!
    Tyvärr hamna man i en annan
    sorts branch !!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig tur! Lätt att bli nostalgisk och komma ihåg puffandet i barndomen. Ha de gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen allt du visar på bild. Kul att ni är just där:-) Kram

    SvaraRadera
  7. Mysigt med ångtågsresan! Visst minns man dem från barndomen :)
    Kram

    SvaraRadera