fredag 7 mars 2014

Senap

tänker jag på när jag hör namnet på storstaden norr om oss!

Vi rullade vidare längs med Rhone och sedan en biflod vidare norr ut!

Våren har vi med oss från söder så det börjar grönska rejält i naturen här!
Det luktar vår och blommor slår ut, härligt!
Nu hoppas vi på en fin vår ända tills vi möter sommaren i Sverige!

Av förklarliga skäl så blir det inte så många bilder men här kommer en ledtråd!

Rätt stad belönas med en kram när vi ses!

Jag hoppas ni hänger med även i fortsättningen trots att jag inte har någon kamera!
Återkommer med egna bilder när jag har handlat!

Vi tog åter igen en övernattning på rastplats med full service!

Lägsta temperaturen under hela resan!
Jag vaknade 06.45 då var det 2 plusgrader!
Något senare gick solen upp då var det nere på noll och vände!

Skönt att ha en riktig vinterbil!
Värmesystemet, med separat golvvärme, kommer nu till sin rätt!

Stor skillnad mellan dag och natt!
Vi har helt blå himmel och får en varm vårdag!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Härligt med klättring hemåt Svedala !!
    Ni passerar staden Dijon med Senap :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Efter som jag förstår att ni inte kommit till Sverige igen kan det ju inte vara Skånsk senap du tänker på. (som är den godaste enligt mig) så gissar jag på att ni är i Dijon! Kramar

    SvaraRadera
  3. Trots att du saknar din kamera så kan du ju blogga i alla fall :) Har du köpt simkort i Frankrike eller är det många besök på McDonalds? Kul att våren följer er hem, vi hoppas också kunna ta med lite.

    SvaraRadera
  4. Du verkar få många kramar Lennart, när du kommer hem:) det är härligt m vinterbilar. Man klarar sig långt med det. Kram :)

    SvaraRadera
  5. Skönt att ni har en riktig vinterbil, nu när ni kör mot norr. Den som haft en Kabe när kylan kommer, vill nog inte ha något fordon. Golvvärmen är ljuvlig. Fortsätt och ta det lugnt. Kram & Må gott.

    SvaraRadera
  6. Det blir ju bra ändå utan mobilkamera.....ta det lugnt våren har inte kommit riktigt ännu.......

    Kör försiktigt!

    SvaraRadera