fredag 10 januari 2014

Trädgård

har vi ingen egen att bekymra oss om längre! Underbart!

Bekvämare att se på när andra jobbar!

Så hög var inte vår häck! Jag kunde stå på backen och klippa!

Glad att jag inte har någon trädgård att tänka på längre!
Vi har en fin trädgård omkring oss där vi står!
Bara att njuta och låta andra sköta om!

Elbolaget jobbar också högt!

Var sak har sin tid!
Vi odlade en hel del förr.
Fruktträd, Potatis, Hallon, Jordgubbar, Smultron och alla möjliga sorters grönsaker.
Men lusten försvann när annat kom in i bilden! Arbetet tog också sin beskärda del!

Nu är det bobil som gäller!

I dag planerar vi att röra på oss och göra en utflykt på några dagar!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Tänk om man ändå hade de vackra häckarna av Bouganvilla, det skulle inte jag ha något emot. Men visst är det ett jobb att sköta en trädgård, vi har våran kvar :)

    SvaraRadera
  2. Ja ni gjorde än en gång rätt beslut när ni slog till!!

    Vi blickar några år framåt sen har vi oxå det lika!

    Skall bli så skönt/Ha det gott o Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner också att det var rätt beslut att göra sig av med trädgård. Var sak har sin tid. Medan man hade tre barn hemma så var det praktiskt med både tomt och odlingar. Gick åt mycket saft och sylt blandannat :-) Kramar

    SvaraRadera
  4. Var sak har sin tid säger jag också. Passa på o njut o titta på istället. Kram:)

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att Friherren & Friherrinnan har det bra. Hoppas vi kommer efter en vacker dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Kan inte tänka mig att vara utan trädgården, inte än.
    Njut och ha det gott
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera