fredag 29 november 2013

Småfåglar

har vi ett jättegäng som kommer varje dag!

Varje morgon när solen är på väg upp och varje kväll när solen är på väg ned!
Man kan ställa klockan efter dem!

De samlas i ett stort träd som står bredvid oss!

Det blir en häftig konsert efter som de är så många!
Kyrkklockan och fåglarna tävlar om att väcka oss på morgonen!

Från gårdagens kvällskonsert!

Det lagades Lamm i går kväll!

Var sin lårbit

sedan lite kottletter!

Massor med Vitlök som vi gillar!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Härligt med lite naturkonserter som håller er vakna o väcker !!
    Lamm har vi inte ätit på länge,ser ju gott ut iaf ...

    Ha en fin helg i Portugal/Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken konsert...........

    Ljuvligt!

    SvaraRadera
  3. Det var ett "himla" liv, inte konstigt att ni vaknar. En första advent kram från oss.

    SvaraRadera
  4. Det enda jag kan skriva nu är MUMS såå gott med lamm. Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ni behöver inte betala för att gå på konsert:-)) Härligt. Jag har tappat min bloggdomän....och gått tillbaka till: Vardags-glitter.blogspot.com. Snälla hjälp mig att sprida min adress. skriva på din blogg kanske. Att jag haft så otur ang min domän. Jag vill gärna ha kvar er läsare:-)) Inte kul när det strular. Kram till er

    SvaraRadera
  6. Förlåt: vardags-glitter.blogspot.se ska det vara:)

    SvaraRadera
  7. Härligt med fågelkvitter... här är det ganska tyst på den fronten...
    Gott med lamm... och mycket vitlök ska det vara :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera