onsdag 16 oktober 2013

Örebro

besöker jag nu!

Kom i går och i dag skall vi ha styrelsesammanträde i Riksförbundet Mobil Fritid!

Tycker det är onödigt att gå upp mitt i natten för att resa så jag for hit sakta och lugnt dagen innan i stället!

Parkerade hos Caravan Club där vi skall ha mötet!

Jag gillar att gå så jag promenerade in till centrum, 5 km.

På vägen passerade jag Svampen!
Minns när vi fick åka på skolresa till Örebro och titta på Svampen!
Vilken upplevelse det var!
I dag krävs nog en resa till månen för att imponera på samma sätt!

Slottet är pampigt!

Omflutet av Svartån!

Där borta ligger " Frimis " , där har man dansat!

Finns bobilar i Örebro också!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Kul att se sig om igen förstås på gamla ställen !!!
    Då är Bobilen perfekt att övernatta i.
    Fin reklam på den andra med en stor öl på sidan !!

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  2. Ja i svampen har jag varit upp men inte på skolresa. Arbetade som barnflicka en bit utanför Örebro och var ofta in till stan´. Ha det bra i Örebro!

    SvaraRadera
  3. Slottet är pampigt tycker jag också. Önskar dig en fortsatt bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sedan drygt 50 år jag har en "Örebror", ändå är det inte så ofta jag är där. Det såg inte så lockande ut just nu på bilderna, lite gråmulet och riktig höst. Kram

    SvaraRadera