onsdag 9 oktober 2013

Helsingfors

besökte vi i går!

Vi det är ett gäng gubbar med samma bakgrund, förhandlare! 
Vi träffas några gånger per år och umgås, diskuterar och har trevligt i största allmänhet!
De här gången tog vi båten till Helsingfors!

Svenskar på kajen i Helsingfors!

Vi besökte kyrkan som är insprängd i berget!

Annorlunda kyrka!

Gästpredikant!

Sibeliusmonumentet!

Lunch på restaurang Fazer!
Grundaren Kalle tittar på oss från väggen!

På hemresan åt vi skaldjur! Gott!

En trevlig utflykt med många glada diskussioner om hur bra det var förr!
Ju förr desto bättre!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Trevligt med lite utfärder o träffa gamla Gardet så att säga !!!
    Skaldjur är ju gott,Räkfrossa kanske ......
    Du passar bra in i Predikstolen,det har du nåt att extraknäcka med :)

    Ha det fortsatt gott...Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm......ser gott ut med räkor och tillbehör :)

    SvaraRadera
  3. Trevligt det lät och ser ut som ni hade en riktigt bra resa. Men jag läser just nu en bok som utspelar sig i början på 1900-talets Sverige. Och har tänkt flera gånger... Det var då absolut inte bättre förr!
    Ha de´

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt så sent som i eftermiddag, Finland måste vi åka till med Bobilen. Detta sa jag innan jag läste ditt inlägg. Jag vill också åka och se där Fiskars startade i en liten smedja. Kyrkan var fin, den måste vi leta upp samt jag vill åka till iittalas Outlet i Helsingfors, där spårvagn 6 slutar. Ät & Må gott & Kram från oss.

    SvaraRadera
  5. Men vilken trevlig utflykt. Kyrkan var läcker.. men...Gästprefikanten:) haha. Den var bra. Alltid kul när man reser i trevligt sällskap:) Kram

    SvaraRadera
  6. Kyrkan är fantastisk med fin akustik. Allt var inte bättre förr, men mycket var det.........alltid gott med skaldjur......

    SvaraRadera