måndag 21 oktober 2013

Bränntorp

blev nästa övernattning!
Hälsar på hos syster och svåger!

Men innan vi lämnade staden gick vi på Norrköpings stadsmuseum!

Utställning om jubilerande Blacka Musik!



Ingång till stadsmuseèt!

Blacka Musik firar trettio år!

Skärblacka brukar kallas Sveriges Kingston!

Sonen, tvåa från vänster, sjöng och spelade gitarr i Why Not!
Han delade ut reklam i flera år för att kunna köpa sig en Fender Stratocaster!
Den gitarren släpper han inte ifrån sig under livstid!

På eftermiddagen for vi till syster och svåger!

Nostalgi!
Går an så länge det är plusgrader!

Middagen inleddes med svampsoppa!

Till huvudrätt serverades rökt kyckling, Sölve röker en hel del olika rätter!
Jag har aldrig ätit rökt kyckling men kan försäkra att det var utsökt gott!

Tror ni inte jag lyckades sjabbla bort bilden!
Jag kom ihåg att fota tallriken innan jag började äta.
Vad händer då?
Jo när jag skulle redigera så lyckades jag radera, otroligt klantigt!

På frukostbordet Sölves rökta Lax och rökta fläsk!
Delikatesser!

Snart går färden vidare!

Lev väl!

8 kommentarer:

  1. Ha ha ha. Ibland blir det sådär med bilder. Man raderar den bild man inte skulle radera. Fruktansvärt arg blir man på sig själv!. Svampsoppan fick vi se iaf. Kram:-)

    SvaraRadera
  2. Man kan ju tro ni är ute på nån sorts "Gourméresa" innan ni tar steget över
    broarna på väg söderut till Sol o Värme !!!!
    Men det kan ju va bra att besöka alla innan ni reser iväg.

    Ha det fortsatt gott...Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tripp ni är ute på genom Sverige! God mat och umgänge överallt. En egen rök skulle vara väldigt roligt att ha.
    Men du! Vilket snyggt dass!!!
    Jag var ofta hos en kompis förut som hade utedass vid sin sommarstuga. Men där gick man inte på dass utan man gick till KIRUNA! Kiruna? Varför kallade de det.. Jo för det låg bredvid boden!
    Ha det Gott och fortsatt trevlig resa.

    SvaraRadera
  4. Så kul att höra någon som heter Sölve, det hette nämligen min pappa också, men jag har aldrig träffat på någon mer med det namnet. Tappa bort kort eller radera det har jag gjort flera gånger med kameran. När jag laddat upp dem på datorn brukar jag radera det som finns på kortet. Flera gånger har jag missat att kolla att de finns på datorn och raderat kortet ....lite för tidigt :( Kul att ni är på väg nu, vi kommer kanske iväg på fredag.

    SvaraRadera
  5. Bortsjabbling av viktiga bilder har nog de flesta varit med om. Jag hade hål i huvudet och lyckade radera ett flertal bilder, dessutom sådana som bara är möjliga att fota en gång. Det gäller bara att glömma så fort som möjligt och tänka sig för nästa gång. Rulla lugnt, det kan vara halt här och var.

    SvaraRadera
  6. Härlig stad ni varit i liksom fritidsområdet Bränntorp. Det kan jag sakna ibland. Där fanns mycket svampmarker. Ni får ha en skön resa. Vi har blivit lite försenade, då mamma blivit sjuk. Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Skulle ni inte åka till Portugal? Hade vi åkt, hade vi varit framme nu. Fast visst måste man stanna och äta. Ha det gott vänner. Kram.

    SvaraRadera