måndag 26 augusti 2013

Hembygdsdag

i går!

Vilken trevlig eftermiddag! Det är lättast att räkna upp dem jag inte kände, räcker nästan med fingrarna!

Dagen inleddes med besök på kyrkogården.

Här vilar far och mor!

Jag gick till Hembygdsgården redan på förmiddagen!
Förberedelser pågick och det fanns många att prata med!

Stora samlingar med gamla saker!

Jag vet vad de användes till men kanske inte de unga vet!

Fotoutställning!

Framdukning för försäljning!

Hembygdsföreningen har ett omfattande arkiv!
Här en lite rolig tavla över Vångas befolkning!

Så träffade jag äntligen bloggvännen " Anki " live för första gången!
Trevligt!

Dragspelsmusik!
Lasse, tvåa från vänster, och jag är släkt!

Från och med i går är jag medlem i Vånga Hembygdsförening och planerar att återvända nästa år!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Visst blev det trevlig dag... såg allt hur du gick runt och myste :)
    Jättetrevligt att äntligen träffa dig också!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att klassfest och hembyggdsföreningens dag blev samma helg! Vi var där förra året, men i år kolliderade det med annan aktivitet. Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Lennart!
    Glömde... Stort GRATTIS på födelsedagen! Önskar dig en bra dag!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder i Sommarvädret som bara fortsätter,Härligt !!!
    Vi hade oxå en härlig resa över helgen..
    Kul att du oxå är medl.i hembygdsföreningen,tid finns va ??

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligt att träffa bloggare. Helt klart:-) Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken klassfest ni haft, det är beundransvärt att ni håller ihop efter alla dessa år. Kram.

    SvaraRadera